Höstlov

I fredags blev det äntligen min tur att få höstlov, och jäklar vad det var efterlängtat. De flesta av oss andraåringar haft extremt mycket skolarbete att göra senaste tiden (något som har lett till viss sömnbrist) och därför är det extra skönt att vi nu har tid att både sova och plugga ikapp. Inte för att det har blivit sådär överdrivet mycket plugg gjort än så länge, men jag har gjort en del och dessutom haft tid att både sova ordentligt, spendera tid med mina vänner och vara utomhus för första gången på vad som känns som väldigt länge. Både igår och idag har det varit lite sol ute så jag har släpat mig ut på små promenader för att få lite frisk luft.

Idag blev det bara en kort promenad, men mobilen fick följa med så ni kan få lite bilder på hur det ser ut bara några minuters promenad från skolområdet.

13:00 lämnade jag skolmatsalen efter att ha ätit lunch.

13:06 hade jag den här utsikten brevid mig.
IMG_1762

13:09 såg det ut så här istället, i de gula husen nere i hörnet ligger de flesta klassrummen.
IMG_1766

13:11 ännu mera fjord.
IMG_1767

13:12 satte jag mig på en sten och njöt av solen och utsikten.
IMG_1769

13:14 fortsatte jag min promenad.
IMG_1771

13:16 började jag närma mig Student Village igen.
IMG_1773

13:21 var jag framme! Jag bor i det orange huset till vänster.
IMG_1778

Och nej, jag skrev inte upp exakt vilka tider jag tog bilderna, min mobil håller koll på sådant åt mig. Nu ska jag återgå till att plugga, njuta av ledigheten och sova, kram!

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Höstlov

  1. Jenny Apell says:

    Det är verkligen galet vackert.

  2. Tove says:

    Tack för att du delar med dig av dessa magiska vyer! Härligt att du fortfarande SER och inte blivit hemmablind 🙂 Fortsätt njut av lov, det är du värd. Kram!

Leave a comment