Början på slutet

Nu är det en månad kvar tills jag åker härifrån. Mellan nu och då kommer jag har haft slutprov i fem ämnen, bestående av totalt elva delprov. Varje delprov avgör mellan 20 och 40 procent av mitt slutbetyg i ämnet, så de är alltså ganska viktiga.

Under två år hinner en gå igenom en hel del.

Imorgon är sista dagen med lektioner. Efter det har jag en vecka utan lektioner då jag ska försöka få ordning på min dygnsrytm (för dygnet har jag lyckats vända upp och ner på trots att jag har haft lektioner på dagarna), försöka njuta av friheten och samtidigt försöka mig på lite produktivt plugg.

Sen är det sommar. Inte sommarlov, utan bara sommar. Nästa termin/läsår kommer nog ägnas åt lite jobb, lite plugg, lite resande, det beror på vad jag har råd med och lust att göra. Jag vet inte riktigt än, men det listar jag nog ut längs vägen, det är planen i nuläget i alla fall. Visst är det något stressande att inte veta vad jag ska hitta på, men just nu har jag varken tid eller ork att lägga energi på det så det får vänta. Nu ska jag återgå till att analysera lite litteratur så att jag kan kalla även denna dag någorlunda produktiv, innan jag går och lägger mig alldeles för sent igen (det händer liksom oavsett hur mycket eller lita jag har att göra – jag är en nattuggla helt enkelt).

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

1 Response to Början på slutet

  1. jane hansare says:

    Kära Ylva, ja två år går fort när man ser tillbaka, men kan innehålla så mycket. Troligen har du lärt känna dig själv ganska bra under dessa två år. Hoppas att du fått några vänner att behålla. Att du klarar detta med examen är vi övertygade om och vad du hittar på sedan får du leta dig fram till. Lycka på färden säger mormor o morfar.

Leave a comment